راهنمای نگهداری یخچال | نکات مهم برای جلوگیری از خراب شدن آن
نوشته شده توسط : علی


یک کدام از ضروری‌ترین اسباب برقی خانگی برای محافظت مواد غذایی، سردخانه میباشد.  نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد   فریزر و سردخانه، چه در منزل و چه در دفتر کار شما مصرف شود، به حفظ نیاز دارا‌هستند. میانگین ​​قدمت فریزر ۱۳ سال میباشد. با حفظ صحیح از یخچال فریزر و یخچال، می توانید انتظار ارتفاع قدمت بیشتری از دستگاه داشته باشید و از فساد‌های ناگهانی آن خودداری نمائید. به دنبال این مقاله که به نوعی راهنمای محافظت سردخانه میباشد، ارزیابی لیستی از نکات و مورد ها اصلی که به مراد یاد آوری تنظیم گردیده است تا شما نیاز کمتری به تعمیر این دستگاه داشته باشید.

همینطور این راهنمای حفظ سردخانه به شما یاری می‌نماید تا نکات را که قبلا کمتر بدان اعتنا داشته‌اید، برای حفظ بهتر از یخچال فریزر بدانید. نکاتی که علاوه بر اضافه کردن به ارتفاع قدمت این وسیله سبب ساز می گردد مواد غذایی داخل آن نیز از ماندگاری و طراوت مطلوبی برخوردار باشند.

راهنمای مراقبت فریزر و نکات اساسی دراین باره
همانطور که اشاره شد فریزر یکی اسباب خانگی میباشد که در خصوص با مواد غذایی میباشد و مراقبت از آن حائز اهمیت فراوانی میباشد. به همین عامل میباشد که در شکل وخیم شدن آن، معاش مختل میگردد. به این ترتیب پیش از اینکه در گیر این حالت نا مطلوب خواهد شد، بهتر میباشد به صورت منظم یخچال فریزر خویش را محاسبه نمایید و نسبت به محافظت از آن اعتنا و وسواس به خرج دهید.

در واقع، محافظت و بررسی مداوم بر کوشش این وسیله قادر است سردخانه و یخچال شما‌را جدید و کارآمد نگه داراست. نکات مهمی برای نظافت کردن، ارزیابی کردن کوشش و … وجود داراست که به شما در‌این راستا امداد خواهد کرد و مهم ترین مواقعی که در این مورد که نیاز میباشد در‌این راهنمای حفظ فریزر بیان گردد عبارتند از:

به محل قرارگیری یخچال فریزر اعتنا فرمائید
نخستین نکته که در‌این راهنمای محافظت سردخانه بایستی به آن اشاره نمود این میباشد که محل قرارگیری یخچال فریزر از اهمیت متعددی در کارایی آن شامل است.

آن را به دور از میز آشپزخانه، اجاق‌گاز یا این که منبع گرمایشی قرار دهید. در حالتی‌که فریزر و یخچال فریزر به هریک از این موردها خالق گرما مجاورت باشد، می بایست بیشتر فعالیت نماید تا محتویات را سرد نگه داراست و درین عمل انرژی بیشتری مصرف نمایند.

 

همینطور اعتقاد و باور نتایج نمائید که فضای کافی در نزدیکی آن وجود داراست تا به روزنه‌ها اذن کوشش درست را بدهد. شما نمی‌خواهید کابینت ها یا این که بقیه وسایل بیشتراز حد واحد را نا مرتب کرده و بازدارنده کوشش آن شوند.

سیم پیچ‌ها را منزه نمایید
نظافت کردن سیم‌پیچ‌ها از نکات اصلی میباشد که در‌این راهنمای حفظ فریزر به آن اشاره می کنیم. به سیم پیچ‌های پایین یا این که پشت یا این که زیر یخچال فریزر خویش دقت کرده‌اید؟ این سیم پیچ‌ها وظیفه جذب و دفع گرما را دارا‌هستند به گونه ای که صرفا هوای سرد در باطن فریزر گردش می‌نماید. با سپری شد فرصت، این سیم پیچ‌ها گرد و غبار و آوار عده می نمایند که سبب می‌شود کمپرسور برای نگهداری خنکی باطن آن بیشتراز حد معمول عمل نماید. برای مراقبت سردخانه و سردخانه در اوضاع مناسب، نظافت کردن سیم پیچ‌ها در مرتبه اولیه اهمیت جای‌دارد.

برای این فعالیت نخست می بایست یخچال فریزر را از برق بکشید و دستگاه را از دیوار به دور فرمائید تا سیم پیچ‌ها در معرض روءیت کرد قرار گیرند. در صورتی‌که هم که سیم پیچ در بها پایینی فریزر جای دارد، برگه مشک و نگهدارنده جلوی آن را بردارید تا مشخص و معلوم شوند. پس از این پروسه می توانید از یک برس کویل که انعطاف‌پذیر باشد، برای نظافت کردن تمام سیم پیچ و به ویژه بخش‌هایی که دسترسی به آن دشوار‌خیس میباشد، به کارگیری فرمائید.

بیشتر بخوانید: شایسته ترین شیوه های نظافت کردن سردخانه


در اکثر وقت ها متن‌ها و کتابچه‌هایی که راهنمای محافظت سردخانه میباشد مذکور که‌این فعالیت را می بایست یک توشه یا این که دو توشه در سال اجرا دهید.

مخزن آب پشت فریزر را خالی نمائید
دومی نکته که در‌این راهنمای مراقبت یخچال فریزر بایستی بدان اعتنا داشت خالی کردن مخزن مراقبت آب نتایج از یخ‌زدایی میباشد. امروزه بیشتر سبک‌های سردخانه، نیازی ندارند تا یخ زدایی شوند. چرا که آنان مینی بخاری‌هایی دارا‌هستند که به صورت عصر‌ای یخ‌زدایی را خویش اعمال میدهند. پس از یخ‌زدایی هم کندانسور یخ ذوب گردیده را باطن ظرفی در پشت دستگاه می‌ریزد.

مسیر خروج آب و مخزن آن قادر است کانون رسوبات معدنی، ذرات طعام و همینطور پرورش باکتری و کپک باشد، به این ترتیب شما می بایست آن را مرتباً پاک نمایید. به کتابچه راهنمای فریزر و سردخانه خویش رجوع کنید و محل خروج آب و مخزن را پیدا کرده و به صحت آن را منزه کرده و تخلیه فرمائید.

یخ زدایی را به صورت منظم ایفا دهید
سو‌مین گزینه که در‌این راهنمای مراقبت فریزر می بایست بدان اعتنا داشت، یخ‌زدایی منظم میباشد. در حالتی‌که فریزر شما یک کدام از آن سبک‌هایی که بایستی یخ‌زدایی در آن به طور دستی صورت بپذیرد، بایستی آن را به طور عصر‌ای بدون صدا فرمائید و این عمل را اعمال دهید.

یخ‌زدایی به طور دستی ممکن میباشد نیاز به نرم افزار‌ریزی داشته باشد چون شایسته ترین فرصت برای این عمل هنگامی میباشد که خوراک و گوشت متعددی در یخچال فریزر خویش ذخیره نکرده‌اید. زمانی که دستگاه را از پریز برق بیرون کردید درب فریزر و یخچال را گشوده بگذارید تا یخ‌ها خویش به خویش آب خواهد شد. در حالتی که ضخامت یخ بیش تر از یکی‌از، دو سانتی‌متر باشد، می بایست آن را به طور دستی بردارید.فریزر سبک ۷۰-۳۰ برفاب سیستم برفک زدایی دستی داراست که شما بایستی برای یخ زدایی آن از طریق های معمول استعمال فرمائید.

 

قرار دادن حوله و دستمال آشپزخانه برای جذب رطوبت باطن یخچال فریزر و آب نتیجه ها از یخ زدایی فرایند عمل شمارا سریع‌خیس خواهد کرد. یخ زدایی منظم نام برده در‌این راهنمای مراقبت یخچال فریزر، خیر صرفا محیط داخلی آن را آزاد می‌نماید؛ بلکه سبب میشود سردخانه شما به صورت موثرتری فعالیت نماید.

غربال آب را به صورت منظم عوض نمائید
راهنمای حفظ سردخانه تنها محصور به پاک کردن و خدمت این وسیله وجود ندارد. درصورتی که فریزر شما یک مخزن آبسردکن یا این که یخ‌ساز دارااست، یک غربال آب نیز دارااست که در حالتی که می‌خواهید کارایی باصرفه داشته باشد بایستی مرتباً آن را ردوبدل فرمایید. جداگانه از آن، با ردوبدل به موقع و زمان‌ای غربال آب، یقین نتیجه ها می‌نماید که آبی رنگ که از دستگاه بیرون میشود، برای نوشیدن تندرست میباشد.

بیشتر فیلترها می بایست هر ۶ ماه ردوبدل شوند البته برای باور، دفترچه راهنمای سردخانه خویش را برای استحضار از فرصت ظریف و طرز ردوبدل فیلترها چک نمائید.

واشر درب را محاسبه فرمایید
واشر شل و ول گردیده درب یخچال فریزر، اذن می دهد تا هوای خنک به خارج نفوذ نماید، انرژی را هدر میدهد. همینطور سبب ساز می‌گردد که فریزر شما بیش تر از آنچه مایحتاج میباشد، فعالیت نماید.

در آغاز مطمئن گردید که واشر درب، خرده‌های مواد غذایی وجود نداشته باشد. برای پاک کردن واشر، در آغاز دستگاه را از برق بکشید. با به کارگیری از یک برس کوچک و سرکه یا این که جوش شیرین محلول در آب گرم، مانده مواد غذایی و بقیه بقایای سطحی و داخلی واشر را بردارید.حدود دو توشه در سال نیاز میباشد که واشر درب یخچال فریزر را منزه فرمایید.

بیشتر بخوانید: کاهش مصرف انرژی – نحوه‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها



 





:: برچسب‌ها: نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: